baby-in-ultrasound

New York jásá nad rozšířením potratů

Pavel Akrman Důsledky evoluční ideologie 3 Komentáře

Hanebné pokračování případu Roe vs. Wade

Napsal Pavel Akrman – 01/2019. Úvodní foto: 3D ultrazvukový snímek nenarozeného dítěte v děloze. (Fotopress/Getty Images)

Uplynuly již desítky. let od zásadní události, která se týkala legalizace potratů v USA a je všeobecně známá jako případ Roe versus Wade – soudní proces z roku 1973.

Je velkou ironií, že právě ve dnech výročí případu Roe vs. Wade se v americkém státě New York odehrává další dějství této velmi smutné události a rozšiřuje tak řadu hanebných důsledků darwinistické ideologie za poslední století.

Guvernér státu New York Andrew Cuomo podepsal minulý týden nový zákon, který umožňuje matkám rozhodnout se pro potrat kdykoliv během celého devítiměsíčního těhotenství, pokud může dítě ohrozit její „život nebo zdraví“.

Alarmující na tom je skutečnost, že klíčový termín „zdraví“ není nijak blíže specifikován a rozhodnutí o potratu je ponecháno zcela na „dobré víře“ lékaře. Potrat se provádí smrtící injekcí, která je vpravována dítěti do hlavy či těla. Žena druhý den porodí mrtvé dítě.

abortion_celebrationAž neuvěřitelným paradoxem je, že ve státě New York je trest smrti neústavní a smrtící injekce tak de facto může být podána pouze nenarozeným dětem, nikoli však vrahům či sexuálním násilníkům.

Guvernér označil tento nový zákon za „historické vítězství … našich progresivních hodnot“. Na oslavu nově přijatého zákona zařídil, aby byl vrchol budovy nového Světového obchodního centra a další budovy nasvíceny světlerůžovou barvou.

Zákon o reprodukčním zdraví (RHA) prošel senátem ovládaným demokraty dne 22. ledna 2019, s výsledkem hlasování 38:24. Vzápětí poté, co návrh zákona prošel, celý sál propukl v jásot a následoval dlouhý potlesk, který byl přerušen až výkřikem jednoho protestujícího: „Kéž se Všemohoucí Bůh smiluje nad státem New York!“

Ano, lidé nepotřebují nic naléhavějšího, než je Boží milost.

Smutná statistika

  • Od roku 1973 do roku 2016 bylo v USA zabito více než 58,5 milionů nenarozených dětí
  • Počet obětí holokaustu se uvádí mezi 11 až 17 miliony lidí
  • Počet obětí Stalinovy vlády se uvádí minimálně 20 milionů lidí

Případ Roe vs. Wade

Jeden z nejznámějších případů amerického soudnictví se začal odvíjet již v roce 1970. Zákony v Texasu tehdy nepovolovaly potrat, vyjímkou bylo pouze ohrožení života matky, znásilnění či incest. A právě toho chtěla využít k legálnímu potratu Norma McCorveyová, celým jménem Norma Leah McCorvey (roz. Nelson, 22. září 1947 – 18. února 2017), známější pod pseudonymem Jane Roe. Tvrdila totiž, že byla znásilněna.

Případ se dostal před soud a poté před Nejvyšší soud USA. Stát Texas zastupoval v tomto sporu prokurátor Henry Wade.

22. ledna 1973 učinil Nejvyšší soud v USA rozhodnutí, které se později stalo jedním z nejdiskutovanějších v celé americké historii: Bylo rozhodnuto, že americké státy nemají právo zcela zakázat potrat, neboť zákazem potratů se porušuje právo ženy na svobodné rozhodnutí v rámci rodinné volby.

Tehdy 25letá Norma McCorveyová poprvé podala žalobu na stát Texas v roce 1969, kdy čekala své třetí dítě, ale neuspěla. Obě strany se nakonec tak dlouho odvolávaly, až přišel na řadu Nejvyšší soud USA, který po více než roce nakonec rozhodl ve prospěch Normy McCorveyové a to poměrem hlasů 7:2.

Zákaz potratů údajně narušoval právo na soukromí a svobodu ženy, a od roku 1973 se tedy potraty v USA začaly provádět, a to již v prvním trimestru těhotenství, bez jakékoli medicínské indikace pouze na přání ženy, v duchu hesel moje tělo, moje právo, můj život, moje volba.

V roce 1987 Norma McCorveyová uvěřila v Boha, nechala se pokřtít a stala se členkou křesťanského hnutí. Veřejně vyznala, že své znásilnění si tehdy vymyslela a že to považuje za svou největší chybu svého života. Až do své smrti se v rámci hnutí Pro-life aktivně zapojovala do boje proti potratům. Norma McCorveyová zemřela ve věku 69 let 18. února 2017 ve Spojených státech.

Odkazy

Subscribe
Upozornit na
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Zelinka

„zákon… umožňuje matkám rozhodnout se pro potrat kdykoliv během celého devítiměsíčního těhotenství“ Z toho jasně vyplývá, že veškeré dřívější „diskuse“ o tom, kdy vlastně začíná lidský život, byly jen prázdnou, účelovou argumentací darwinovských darebáků. Hloupé kecy o tom, že tzv. „shluk buněk“ ještě nic necítí, nevnímá, jsou pouze jejich planým blábolením. Najednou o to už vlastně vůbec nejde, dítě je možné zabít kdykoliv, i těsně před porodem, kdy je plně vyvinuté. Tady se ukazuje pravá podstata zrůdného myšlení všech neznabohů. „Kdo škodí, ať škodí dál, a kdo je špinavý, ať… Číst vice »

jhk - vlasta

I když pravda je, že nemohu popřít, že i v Izraeli existovalo pár situací – kdy oním „právem“ na to, zdali někdo bude či nebude žít – disponovalo samotné společenství popř. i samotní rodiče – a v některých případech mohli život člověka ukončit. Např. ukamenováním. Kupodivu nikoli oběšením, ani ukřižováním, ani jakkoli jinak. Což myslím stojí za úvahu, proč pouze tímto způsobem.

Zcela jistě se přeci i tenkrát vědělo, že člověk může být zabit i jinými způsoby.

jhk - vlasta

Tím základním problémem práva na život je myslím to, že takové právo je založeno na nesprávném pochopení toho, jakým právem jako člověk jsem vlastně schopen disponovat. Osobně tvrdím, že já o svém životě rozhodovat tak – že si mohu život vzít – a že mohu život i někomu vzít – disponovat nemohu. Pokud mě moje smysly neklamou – tak tímto „právem“ např. v mém osobním životě – „disponovali“ pouze moje rodiče a ti zase toto „právo“ dostali od svých rodičů – a tak dále až k prvnímu člověku – a… Číst vice »