A jak to souvisí s evolucí
(Z Creation.com přeložil M. T. – 01/2013. Translation granted by Creation.com – přeloženo s povolením od Creation.com.
Je jasné, že počet dokonaných sebevražd v uplynulých několika desetiletích strmě vzrostl, a to především u mladých lidí.
O příčinách tohoto jevu se vedou dlouhé diskuze, ale zdaleka ne každý je si vědom jeho spojitosti s evolučním učením.
Stav věcí v obou ohledech je však jednoznačný; jakmile dogmaticky vykládaná evoluce chápaná jako fakt dosáhla ve vzdělávání i veřejné sféře bodu nasycení, stoupl počet sebevražd po celém světě geometrickou řadou.
Badatelé uznávají spojitost mezi náboženstvím a menším počtem sebevražedných pokusů (1). Zjistili, že ti, kdo patří k nějaké církvi – a dostanou se do psychických nesnází – mají menší tendenci se zabít: „Větší morální námitky vůči sebevraždě a nižší úroveň agrese u nábožensky založených subjektů mohou fungovat jako ochranné faktory proti sebevražedným pokusům.“
A naopak – zjistili že ti, kdo nemají žádný vztah k náboženství, mají méně důvodů proč žít, a méně morálních námitek proti tomu se zabít.
Vědci rovněž našli u dospívajících chlapců souvislost mezi hněvem a agresivitou a sebevražedným chováním v pozdějším životě.
Je nám zhruba jasné, jak se světští humanisté dívají na výsledky takového výzkumu: „Soucitná tolerance pro sebevraždu a eutanázii (sic) je opravdu běžně považována za typický rys mnoha světských společností“ (2). Proč by to tak nemělo být, když jste z hlediska evoluce jen pouhá směsice chemikálií?
Vychází tedy opět najevo, že existuje reálná spojitost mezi evolučním učením, ateizmem a sebevraždou, na kterou kreacionisté poukazují už dávno.
V jednom programu australského rozhlasu ABC (3) zabývajícím se depresemi mluvil muž jménem Gerard o spojitosti mezi evolucí a sebevraždou.
Mluvil o tom, že o sebevraždě přemýšlel několikrát.
Uvedl: „Prostě mě trochu děsí sklon lékařů i společnosti dávat nám všeobecnou nálepku lidí s depresemi, a tedy lidí, se kterými není něco v pořádku. Myslím, že někteří lidé se prostě asi neumí vyrovnat se životem, a snad to bude znít trochu zvláštně, ale mohla by to vysvětlovat Darwinova teorie, teorie o přežívání těch nejzdatnějších. Možná někteří z nás nejsou určeni k přežití, někteří z nás jsou asi předurčeni k tomu, aby se zabili, protože jediní lidé, kteří opravdu trpí, jsou ti, kdo tu zůstávají, ale ten, kdo se zabije, může být vlastně chápán jako někdo, kdo se z tohoto těla osvobodil.“
Jistě, za mnoha sebevraždami se skrývají složité osudy včetně velmi reálného fenoménu klinické deprese. Ale v naší stále více postkřesťanské západní kultuře nejenže stoupá počet lidí trpících depresí, nýbrž je nutno si uvědomit, že sklon člověka trpícího depresí vzít si život vzrůstá u toho, kdo nevěří, že život má nějaký základní smysl – a tato nevíra je logickým důsledkem evoluce (jako pojetí světa, který se vytvořil sám). Neboť jakou základní hodnotu má život, jsme-li všichni jen reorganizovanou pěnou na rybníce určenou v nejlepším případě k recyklaci jako hnojivo, bez naděje po smrti a bez zodpovědnosti vůči Stvořiteli?
Policie vyšetřující nedávnou smrt 29leté Kristin Hermelerové na střelnici v Coloradu a zároveň s tím proběhlý sebevražedný pokus její sestry-dvojčete Candice hovoří o tom, že dvojčata věnovala „neobvyklý zájem“ masakru na vyšší odborné škole v blízkém Columbine roku 1999 (4). A mezi osobními věcmi dvojčat našla policie výtisk knihy The God Delusion (Boží blud) zarytého ateisty Richarda Dawkinse.
Ateizmus činí naši existenci prázdnou. Jak shrnujeme jinde:
Ateizmus je cestou bez cíle, tělem bez duše, nelegitimním náboženstvím, životem beze smyslu, vírou bez naděje, a vesmírem bez Boha (5).
Sigmund Freud konstatoval, „V okamžiku, kdy se člověk ptá po smyslu a hodnotě života, je nemocný, protože objektivně žádné takové kategorie neexistují“ (6).
Je pravda, že jak věřící tak nevěřící se občas naštvou a jsou občas smutní, ale obojí je nemusí nutně dohnat k sebevraždě, jak dokazují výsledky výzkumu.
Na rozdíl od nesmyslnosti evoluce mají ti, kdo nazývají Pána Ježíše Krista svým osobním Spasitelem, pro koho žít – vědí, že jsou „podivuhodně utvořeni“. (7)
Odkazy
- Dervic, K., et al., ‘Religious Affiliation and Suicide Attempt’, accessed from ajp.psychiatryonline.org on 14 Nov 2012.
- “Religious Affiliation, Atheism and Suicide”, access from adherents.com/misc/religion_suicide.html on 14 Nov 2012.
- ABC (Australia) radio, Life Matters with Norman Swan, 4 May 2000: “Black Dog Days—The Experience and Treatment of Depression”; Wieland, C., Darwin, Spurgeon and the Black Dog , Creation 22(4):54–55, creation.com/suicide.
- Catchpoole, D., Creation 22(1): 17, creation.com/bomb.
- Kumar, S., Sarfati. J., Christianity for Skeptics, 2012, Creation Book Publishers, Atlanta, Georgia, USA. p89.
- Tamtéž.
- Žalm 139:14.