Úvodní část z www.evolutionnews.org/2016/ přeložil Pavel Kábrt – 03/2016.
Právě včas k Darwinovým narozeninám 12. února nový národní průzkum veřejného mínění ukazuje, že 81 procent dospělých Američanů věří, že „současně s vyučováním Darwinovy evoluční teorie by učitelé biologie měli uvést studentům obojí vědecké důkazy, ty, které tuto teorii podporují a vědecké důkazy proti této teorii.“
Jen 19 procent Američanů věří, že „učitelé biologie by měli učit jen důkazy podporující teorii evoluce.“
„Američané souhlasí drtivou většinou, že studenti by se měli učit o všech vědeckých důkazech ve vztahu k darwinistické evoluci, jak fakta pro, tak i ty proti,“ řekl Dr. John West, viceprezident Discovery Institutu. „Toto je postoj zdravého rozumu. Většina lidí rozumí, že k dobrému vyučování nepatří jednostranné prezentování faktů, a to zvláště ne ve vědě.“
„Existuje vzrůstající peer-review výzkum (výzkum se vzájemným hodnocením), který zpochybňuje věrohodnost darwinistického mechanizmu náhodných mutací a přírodního výběru,“ dodala bioložka z Discovery Institutu Ann Gauger. Paní Gaugerová má doktorský titul z vývojové biologie z univerzity ve Washingtonu a působila dřív jako postdoktorandka na Harvardově univerzitě.
Podpora pro vyučování vědeckých důkazů pro a proti Darwinově teorii je obrovská bez ohledu na věk, pohlaví, náboženské vyznání, místo bydliště, politickou příslušnost či velikost příjmu domácnosti.
Článek pokračuje procentuálním zastoupením respondentů a dalšími informacemi v angličtině zde.