Všeobecná diskuse

Chcete-li si prohlédnout starší komentáře,
klikněte prosím na Starší diskuse

Tento prostor slouží pro VŠEOBECNOU DISKUSI v rámci tématiky webu.
Diskuse na konkrétní téma je umožněna vždy pod jednotlivými články.
Děkuji Vám, že v diskusi dodržujete daná pravidla.
Pavel Kábrt

(mohlo by vás zajímat: Trollové v internetové diskusi)

(Nápověda k  formátování textu v komentářích)

Máte-li dotazy technického rázu, vkládejte je SEM.

311
Komentujte

Please Login to comment
304 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
jhk - vlastaVáclav DostálFotonStouraJiří Zelinka Recent comment authors
  Subscribe  
Upozornit na
Václav Dostál
Václav Dostál

Jinými slovy říkáte, že axiomy v tom důkazu nejsou obecně splněny, takže ten důkaz neříká nic o realitě
NE.
Realita je „poněkud“ složitější než aby ji bylo možno popsat jedním axiomem. Zvláště v daném případě.

Stoura
Stoura

pro Václav Dostál

Pro milující Boha je Boží přání („zákon“, Bible) a Jeho dary (např. dar rozumu a dar svědomí) více než Gödelovy axiomy.

OK. Jinými slovy říkáte, že axiomy v tom důkazu nejsou obecně splněny, takže ten důkaz neříká nic o realitě.
Slovem „obecně“ mám na mysli všude, vždy a pro každého.

Václav Dostál
Václav Dostál

Je to přesný popis reality?
Pouze pro Vás osobně.
Pro milující Boha je Boží přání („zákon“, Bible) a Jeho dary (např. dar rozumu a dar svědomí) více než Gödelovy axiomy.

Stoura
Stoura

pro Kristův učedník můžete abstinovat. A máte to jisté. To je ostrá hranice, která na 100% splní přikázání se neopíjet. Dobře. Takže jediným možným dobrem ohledně pití alkoholických nápojů nechť je podle Vaší rady absolutní abstinence. Podle Gödelova 1.axiomu z rozebíraného důkazu musí pak být jakákoliv negace abstinence zlem. (v symbolickém vyjádření non(P(x))==P(non(x)), kde P znamená „býti dobrým“ a x je „abstinovat“) Kdokoliv kdykoliv vypil, pije či někdy vypije byť jen jedinou kapku piva, vína, kefiru, či dokonce nějakého destilátu, činí zlo. To je obsah rozebíraného axiomu, kam je dosazena… Číst vice »

Kristův učedník
Kristův učedník

Milý Šťouro,
já jsem dal „nehraběcí“ radu, že můžete abstinovat. A máte to jisté…..
To je ostrá hranice, která na 100% splní přikázání se neopíjet.

Nyní můžete pokračovat v analýze Gödelova důkazu.

Stoura
Stoura

Pro Kristův učedník, Václav Dostál, jhk-Vlasta Můj dotaz na konkrétní jasně roslišenou hranici mezi dobrým a špatným pitím vína byl motivován jednoduchou úvahou o čtyřech možných kombinacích: 1. Dostanu odpověď, že ostrá hranice neexistuje a samozřejmě ani nedostanu popis, kudy přesně vede. OK. To je konzistentní názor, ale ukazuje, že 1. axiom z Gödelova důkazu neodpovídá realitě 2. Dostanu odpověď, že ostrá hranice neexistuje a proto ji ani nelze stanovit, ale přesto otázaný takovou hranici stanoví. To je nekonzistentní postoj, logika je pak nepoužitelná, protože z nekonzistentního systému lze odvodit… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Myslím si osobně – že při rozlišování dobrého a zlého – je třeba dobře zvládnout podmínky – které jsou podstatou dobrého a zlého. Řekněme že je zlé skákat oknem z desátého patra. Na otázku – proč je to zlé – by se dala dát ona „podmínka“ – protože se člověk zabije při pádu na zem. Samozřejmě to má své „podmínky“ – člověk nesmí mít dost dobrý důvod, aby z toho okna naopak skákat musel. Těmi podmínkami jsou pak různé věci – např. v domě hoří, není úniku – okno je… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Připomínám, že stále řeším ten Gödelův důkaz, který má jako axiom ostré oddělení dobra a zla – není li něco dobré, je to podle něj automaticky zlé. Má-li ten axiom obdobu v reálném světě, musí mu odpovídat i naprosto jasná a ostrá hranice mezi dobrým pitím a zlým opilstvím. – to je samozřejmě pravda – zlo je zlo a dobro je dobro. Mezi tím není nic aby to bylo tzv. polovičaté. – však také ano. Kdo se opíjí vínem – dělá prostopášnost – neboli – činí sám sobě zle –… Číst vice »

Kristův učedník
Kristův učedník

Šťoura: Má-li ten axiom obdobu v reálném světě, musí mu odpovídat i naprosto jasná a ostrá hranice mezi dobrým pitím a zlým opilstvím.

Tu hranici mez dobrým a zlým pitím věřím, že poznáte. 🙂 Když ne, tak doporučuji abstinenci.

Václav Dostál
Václav Dostál
Stoura
Stoura

pro jhk – vlasta

hranice je u každého člověka jiná.
A v čem ta hranice spočívá? Jak je určena?

Připomínám, že stále řeším ten Gödelův důkaz, který má jako axiom ostré oddělení dobra a zla – není li něco dobré, je to podle něj automaticky zlé. Má-li ten axiom obdobu v reálném světě, musí mu odpovídat i naprosto jasná a ostrá hranice mezi dobrým pitím a zlým opilstvím.
Pokud ten axiom nepopisuje reálný svět, tak samozřejmě ostrou hranici nenajdeme.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Kde je tedy hranice? Je to třeba tak, že 273 mililitrů vína je správně a 274 mililitrů už je špatně? Nebo je hranice dána zhoršením senzorických vlastností pijáka vína pod nějakou konkrétní hranici? Nebo je to dáno až neschopností artikulovat a chodit? – hranice je u každého člověka jiná. Což je v pořádku – lidé nejsou přes kopírák. Každý je originál – tudíž má každý „jinou míru“, kdy už něco nesnese. To je ale myslím snad pochopitelné – z toho verše jasně plyne – že se nemá člověk opíjet –… Číst vice »

Stoura
Stoura

pro Kristův učedník Ano, tím jsem myslel všechna přikázání v Novém zákoně OK. V Novém zákoně vybízí Ježíš k pití vína, při návštěvě svatby dokonce zajistil šest nádob vína pro všechny svatebčany. Předpokládám, že nepodezíráte Ježíše z toho, že by někoho podporoval ve špatnosti nebo k ní nabádal. Na druhou stranu Nový zákon podle Vámi vložených citací odmítá opilost jako něco špatného. Kde je tedy hranice? Je to třeba tak, že 273 mililitrů vína je správně a 274 mililitrů už je špatně? Nebo je hranice dána zhoršením senzorických vlastností pijáka… Číst vice »

Kristův učedník
Kristův učedník

Šťoura: Znamená to, že podle Vás je Efezským 5, 18 součástí souboru přikázání?

Ano, tím jsem myslel všechna přikázání v Novém zákoně. Přikázání – to je tam řečeno Ježíšem nebo apoštoly, že by se mělo dělat.

Stoura
Stoura

pro Kristův učedník „Ano, Efezským 5, 18, aby si to mohli třeba nějací adolescenti snadno vyhledat.“ To by si jistě nějací adolescenti dohledat mohli. Různí lidé v různých obdobích mohou dělat různé věci. Ovšem někdio zde tvrdil: „Dobro je definováno v Písmu jako soubor přikázání. Kdo některé poruší, tak páchá zlo.“ (Def 1.) Znamená to, že podle Vás je Efezským 5, 18 součástí souboru přikázání? Pokud není Efezským 5, 18 součástí souboru přikázání a zároveň je podle Vás dodržování toho, co je tam napsáno, dobrem, tak to znamená, ře Def… Číst vice »

Foton
Foton

Takže pokud jste člověkem, tak na Vašich argumentech nezáleží. Budu z toho nadále vycházet.

Presne. Záleží len na znení textu a z čoho je ten text citovaný.

To, že měl takto rozsáhlé zeměpisné znalosti je někde v textu napsané?

Vyplýva to z logiky.

Pokud ne, je to jen Váš argument, a na takovém, jak sám uvádíte, nezáleží.

Mne na ňom záleží. Vám nemusí.

Kristův učedník
Kristův učedník

jhk – vlasta: a neopíjejte se vínem, což je prostopášnost.

Ano, Efezským 5, 18, aby si to mohli třeba nějací adolescenti snadno vyhledat. 🙂

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Podle Vás tedy ten, kdo pije třeba víno, jedná špatně? – nikoli. Je ještě také psáno – a neopíjejte se vínem, což je prostopášnost. Tzn. alkohol člověk pít může – ale všechno má nějakou svojí „míru“. V okamžiku, kdy ona míra „přeteče“ – je to už špatně. Podobně řeka, která teče ve svém korytu – je řekou tzv. v „normálu“ – jakmile však se řeka vylije z břehů – dojde k zatopení okolních oblastí – což v některých případech není žádoucí a někdy je to i škodlivé. Podobně jakmile někdo… Číst vice »

Stoura
Stoura

pro Václav Dostál

ad To platí hlavně v případě, když ti lidé jednají špatně – např. když chlastají.

Podle Vás tedy ten, kdo pije třeba víno, jedná špatně?

Kristův učedník
Kristův učedník

Václav Dostál: Více se sluší poslouchat Boha než lidi.

Ano, Skutky apoštolské 5, 29.

Václav Dostál
Václav Dostál

Formálně jiné je vyjádření: Více se sluší poslouchat Boha než lidi. To platí hlavně v případě, když ti lidé jednají špatně – např. když chlastají.

Kristův učedník
Kristův učedník

Ještě se upřesním, prioritu má první přikázání ze všech existujících.

Kristův učedník
Kristův učedník

Šťoura: OK. Takže pokud je otec alkoholik, který tahá syna do hospody, tak syn, který nectí otce (to je přikázání) a odmítne se pitek zúčastnit (poruší přikázání), páchá podle Vašeho tvrzení zlo. Jest tak? Prioritu má první přikázání, což je stručně řečeno láska k Bohu, před úctou k rodičům. U malého dítěte je to složité, protože je závislé na rodičích. Děti, poslouchejte své rodiče v Pánu, protože to je spravedlivé. ‚Cti svého otce a matku,‘ to je první přikázání se zaslíbením, ‚aby ti bylo dobře a abys byl dlouho živ… Číst vice »

Stoura
Stoura

pro Foton:
Foton píše:“Na ľudských argumentoch nezáleží, ale na texte samotnom.
OK. Takže pokud jste člověkem, tak na Vašich argumentech nezáleží. Budu z toho nadále vycházet.

Foton píše: „Preto keď Noach popisuje, že aj tie najvyššievrchy boli pokryté vodou, myslel tým celý známy svet. Vedel, ktorý vrch bol najvyšší.
To, že měl takto rozsáhlé zeměpisné znalosti je někde v textu napsané? Pokud ne, je to jen Váš argument, a na takovém, jak sám uvádíte, nezáleží.

Stoura
Stoura

pro Kristův učedník:
Dobro je definováno v Písmu jako soubor přikázání. Kdo některé poruší, tak páchá zlo.
OK. Takže pokud je otec alkoholik, který tahá syna do hospody, tak syn, který nectí otce (to je přikázání) a odmítne se pitek zúčastnit (poruší přikázání), páchá podle Vašeho tvrzení zlo. Jest tak?

Operátory jsem si už dohledal. Ležatý čtvereček znamená „je nutné aby …“, na špičce znamená „je možné, že …“

Kristův učedník
Kristův učedník

Šťouro, Děkuji. Ty operátory nevím, ale prý to vymyslel nejuznávanější logik. Dobro je definováno v Písmu jako soubor přikázání. Kdo některé poruší, tak páchá zlo. Přičemž dvě přikázání jsou nejdůležitější. Tak to si myslím, že by mohlo první axiom splňovat. Druhý axiom oné teorie se zase vylučuje se známým úslovím „cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly“. Příklad: Zavedení prohibice, které vedlo k nárůstu zločinnosti. Jestli vedlo zavedení prohibice k celkově ke zhoršení, to je otázka. Třeba by to bylo bez prohibice horší. Obávám se, že to nemůžeme kvalifikovaně posoudit.… Číst vice »

Stoura
Stoura

Kristův učedník: logika Podle mne je v reálném světě neplatný hned první axiom. Příklady: Pokud zlem je například „jít do hospody a ožrat se do bezvědomí“, pak opakem (negací) je „nejít do hospody nebo se neožrat do bezvědomí“. Jenže když někdo nejde do hospody a namísto toho se doma zdroguje, začne běsnit a vidíc vidiny zabije manželku, tak se zjevně negací zla nestalo dobro. Podobně když někdo nepřevede k zastávce autobusu tápající hluchou a napůl slepou babičku, ale namísto toho odběhne a vytáhne zapadlý jazyk chodci, zkolabovanému opodál. Ani zde… Číst vice »

Kristův učedník
Kristův učedník

Milý Šťouro, vy jste takový zaměřený na logiku. Mohl byste mi prosím vysvětlit, jestli je následující matematický důkaz Boží existence platný (a proč)?:

http://petr.olmer.cz/vyuka/logika/buh.pdf

Foton
Foton

Stoura Existují lidé, již argumentovali obojím. Na ľudských argumentoch nezáleží, ale na texte samotnom. Pro mnohé čtenáře a vykladatele Bible ovšem z těchto veršů plochost Země plyne. Biblia sa popisom tvaru Zeme nikde nezaoberá. Tých pár narážok ktoré v nej nájdeme, si môže vysvetľovať (kvôli nedostatočnému popisu) každý po svojom a vsadiť ich do dobového názoru na svet. Na tom však nezáleží. Takovýto přístup ovšem poněkud mění perspektivu celosvětovosti Potopy Pokud dobře počítám, tak Noe mohl z paluby své Archy vidět za dobré viditelnosti mořský obzor ve vzdálenosti 10-15 km.… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Stoura – pro jhk – vlasta 1. „ Určitě tu je vítěz .. “ 2. „Proto tvrdím s tou ženou stejně – není vítěz “ Podle mne sám sobě protiřečíte. Tvrdíte, že tu není to, o čem zároveň tvrdíte, že tu určitě je. – rozebral bych to – ale neznáte Bibli. A i kdyby Jste ji „znal/četl“ – ale nevěřil jí, přesto by Jste nejspíše nepochopil, co jsem tím chtěl ve skutečnosti říci. Admin by to měl pochopit – proto to řeknu Adminovi a on možná, když si… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Pro mnohé čtenáře a vykladatele Bible ovšem z těchto veršů plochost Země plyne. – to je ale naprosto v pořádku. Každý člověk je osobnost – která má svůj přístup k věci. Na tom není nic špatného/zvláštního. jehož jako svého významného učitele uznává západní i východní církev. – na tom také není nic špatného a závadného. To pouze potvrzuje moje první tvrzení. Pro mnohé další čtenáře z Bible jasně a nepochybně plynulo, že Země sice může být podobna kouli, ale stojí bezpečně nehybně uprostřed soustředných nebeských koulí. Popírat tento názor bylo… Číst vice »

Stoura
Stoura

pro jhk – vlasta
1. „ Určitě tu je vítěz ..
2. „Proto tvrdím s tou ženou stejně – není vítěz

Podle mne sám sobě protiřečíte. Tvrdíte, že tu není to, o čem zároveň tvrdíte, že tu určitě je.

Stoura
Stoura

Pro Kristův učedník ad Kdo by chtěl argumentovat tímto veršem, tak nemůže argumentovat rohy. Existují lidé, již argumentovali obojím. Vizme tento příklad souběžného použití kruhu a rohů. Praktické provedení vyvrací Vaše tvrzení o nemožnosti provádění popsanou argumentaci. Váš výrok je tedy nepravdivý. ad Z toho se domnívám neplyne. že je země plochá. Ten obzor se překládá různě. Pro mnohé čtenáře a vykladatele Bible ovšem z těchto veršů plochost Země plyne. Patrně nejvýznamnější osobností, jež tento výklad přijala, byl svatý Jan, zvaný Zlatoústý, jehož jako svého významného učitele uznává západní i… Číst vice »

Kristův učedník
Kristův učedník

Stoura: OK. pokud kruh tak kruh. Kruh je rovinný útvar.

To jen v Izajáši 40:22-23 se píše:

Ten, který sídlí nad obzorem země, jejíž obyvatelé jsou jako kobylky, který jako závoj roztahuje nebesa a napíná je jako stan k bydlení, který proměňuje mocnáře v nic, soudce země učinil marností.

Z toho se domnívám neplyne. že je země plochá. Ten obzor se překládá různě.

Kdo by chtěl argumentovat tímto veršem, tak nemůže argumentovat rohy.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Tým sa ale nemyslí, že Zem má takýto tvar, ale iba to, že pozorovateľ písal to, čo okolo seba vidí. Napr. aj dnes hovoríme (v hovorovej reči) „Slnko zapadlo“, „vychádza Slnko“ – a pod

– ano. To samozřejmě všichni uvědomělí těchto skutečností vědí – proto to už nerozebírají a nesnaží se v tom vidět nějaký problém – no a ti ostatní v tom stále vidí problém. Myslím si, že je lepší žít bez problémů, než s problémy – které nejsou vůbec třeba. Biblicky se tomu říká – marnost nad marnost.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Stoura – Jinak: nejsem zastáncem trestu smrti. Jen ukazuji, že ne vždy je musí být tvrzení o žádných vítězích pravdivé. Myslím, že není dobré zakládat svá rozhodnutí na nepravdách. – že není žádný vítěz považujete za nepravdivé? Ale já s tím samozřejmě souhlasím. Určitě tu je vítěz zajisté ten, kdo žije – než zemře samozřejmě. Krom toho – asi Jsme se nepotkali úplně u toho, proč jsem zvýraznil určitou část – protože já to vnímám trochu jinak – než Vy. Proto tvrdím s tou ženou stejně – není… Číst vice »

Foton
Foton

Čo sa týka veku Zeme, už som to tu viac krát popisoval: Keď sa pozrieme na biblický text napr. „Takto hovorí silný Boh JHVH, ktorý stvoril nebesia a roztiahol ich“, môžeme okamžite vidieť, že ak „roztiahol“, bolo to kedysi menšie, teda aj hustejšie a s vyššou teplotou. Podstatný na tom je fakt, že to musel urobiť niekto zvonku. Niekto svojou silou. Môj názor je taký, že touto Božou Silou je Temná Energia. Tá neustále šliape na „plynový pedál“ Vesmíru. Je to napájací zdroj Vesmíru. A zároveň zdroj, ktorý je zodpovedný… Číst vice »

Foton
Foton

Stoura

Tým sa ale nemyslí, že Zem má takýto tvar, ale iba to, že pozorovateľ písal to, čo okolo seba vidí. Napr. aj dnes hovoríme (v hovorovej reči) „Slnko zapadlo“, „vychádza Slnko“ – a pod…

Ja som nepísal o celej biblii, ale iba o tých knihách, ktoré literárnymi sú. (Nezovšeobecňuj.) Popis potopy je súčasťou knihy, ktorá je charakteristická tým, že obsahuje popisy očitých svedkov. (Miešaš hrušky s jablkami.)

Stoura
Stoura

pro Foton:

OK. pokud kruh tak kruh. Kruh je rovinný útvar.

Na druhou stranu: jakmile se začne textům Bible připisovat charakter krásné literatury a básně, začne být oprávněný i přístup pana Bechlyho, který jako literární fikci bere i celosvětovou Potopu a krátký věk Země.

Stoura
Stoura

pro jhk-vlasta postřeh Podle mne to zase tak úplně jednoznačné není. Vizme třeba případ, který se částečně udál i u nás. Osobně si myslím, že v tomto případě by poprava po první vraždě, nebo alespoň odsezení celého doživotního trestu, mohlo mít přece jen trochu víc vítězů (nebo méně poražených), v porovnání s tím, že se dostal na svobodu. Pokud tedy do počtu vítězů nebudeme započítávat aktivisty, jimž se jejich snahu o propuštění podařilo dotáhnout do vítězného konce. Jinak: nejsem zastáncem trestu smrti. Jen ukazuji, že ne vždy je musí být… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

„Příbuzní popravovaných se poprav účastní. Měla jsem doma dítě, pro které bych udělala všechno, ale přitom jsem sledovala jiné matky, jak se musí dívat na svoje dítě, které někdo popravuje. Viděla jsem je křičet, brečet, mlátit do skla a kopat do zdi.“ říká Lyonsová. „Došlo mi, že po popravě nejsou žádní vítězové. Stát, společnost, rodina oběti, rodina zločince, nikdo na tom není lépe. Každý prohraje.“ vysvětluje proč nakonec na trest smrti změnila pohled. V Texasu je ale tento názor stále ve výrazné menšině. Podle posledních průzkumů z roku 2013 je… Číst vice »

Foton
Foton

Dodatok ešte k tým „končinám zeme“:
Hebrejské slovo „Erets“ (prekladaný ako zem) znamená: pozemok, zem, krajina, svet, cesta, národy, pôda, región, kmeňové územie, kus pozemku. Čiže výrazy „kraje zeme“, „konce zeme“ a „končiny zeme“ môžeme preložiť v danom kontexte (kde sa hovorí zväčša o národoch) aj ako: „okraje krajiny“, „konce územia“ alebo „končiny národov“.

Hebrejské slovo „chuwg“ (prekladaný ako kruh) znamená: kruh, obvod, klenba.

Foton
Foton

Stoura Připomínám, že jediný dokonalý, pravý a biblicky správný tvar Země je kruh se čtyřmi rohy, který má okraje, za něž jej může uchopit Jitřenka. Nie je to pravda. Biblia sa tvarom Zeme nezaoberá. Tam kde prišlo na jej popis, hovorí sa len o kruhu. Literárne knihy ako Žalmy, Príslovia, Veľpieseň,… obsahujú (ako býva v literárnych žánroch zvykom) celý rad parabol, hyperbol, perzonifikácii a iných prirovnaní, preto nie je možné na základe nich vytvárať biblickú náuku o tvare Zeme či Vesmíre. Dokonca dnešné básne a piesne obsahujú kdejaké vyjadrenia o… Číst vice »

Stoura
Stoura

– s tím nemám problém. Máte za to – že obrazem lidské DNA – je skutečně člověk – anebo je to jen domněnka? To , co jste popsal, je jeden z množných pohledů. Je blízký třeba Dawkinsem popsané myšlence „sobeckého genu“, který si utváří (3D maluje) organismy, aby se prosadil. Já jsem měl ale na mysli spíše opačný vztah, Totiž to, že obraz je nějak zjednodušený abstraktní popis (vykreslení) nějakého objektu, vztahu či děje (minulého, současného, budoucího nebo i fiktivního). Z tohoto úhlu pohledu by DNA byla komprimovaným obrazem či… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Stoura – Protože jsou to jen myšlenkové konstrukce. Obrazy. – Obrazy? To mi obraz moc nepřipomíná. Jaký obraz může mít např. vzore E=mc2? To mi moc obrazy nepřipomíná. Jsou samozřejmě nějak neseny skutečnými symboly v knize, elektrony v počítači nebo myšlenkami v mozku, ale neznamená to, že musejí mít nějakou reálnou podobu mimo kódy v těch nosičích. – s tím nemám problém. Máte za to – že obrazem lidské DNA – je skutečně člověk – anebo je to jen domněnka? Jak je vidno – informace zapsaná v DNA… Číst vice »

Stoura
Stoura

pro jhk – vlasta
proč by ty systémy neměly být skutečné? V jakém slova smyslu nejsou skutečné?
Protože jsou to jen myšlenkové konstrukce. Obrazy.
Jsou samozřejmě nějak neseny skutečnými symboly v knize, elektrony v počítači nebo myšlenkami v mozku, ale neznamená to, že musejí mít nějakou reálnou podobu mimo kódy v těch nosičích.

Jsou či nejsou skutečné asi podobným způsobem, jako je dokonale napsaný životopis nějaké osobnosti onou skutečnou osobností, nebo dokonale vymalovaný obraz sedmihlavé saně dštící oheň skutečnou sedmihlavou saní, dštící oheň.
(příměr je přibližný, v případě nejasností dplním)

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Stoura

Významnější rozdíl bude možná v tom, že ja ty logické systémy nepovažuji za skutečnost

– proč by ty systémy neměly být skutečné? V jakém slova smyslu nejsou skutečné?

zatímco Vy objekty své víry nejspíš za skutečné považujete.

– ano.

Stoura
Stoura

Pro jhk – vlasta
Významnější rozdíl bude možná v tom, že ja ty logické systémy nepovažuji za skutečnost, zatímco Vy objekty své víry nejspíš za skutečné považujete.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Stoura – Aby nevznikla nejasnost ohledně mého vyjádření, raději upřesňuji: Slovy „… uvnitř sebe sama“ jsem měl na mysli „uvnittř těch systémů“, nikoliv uvnitř mne. – ano, pochopil jsem. V tomto smyslu pochybuji i o oprávněnosti své nepochybnosti o tom, že některé logické systémy fungují korektně uvnitř sebe sama. – hmmmm. Tak to jsme na tom z určitého pohledu podle mě stejně – Vy pochybujete o tom, zdali to pojímáte tak, jak to je – já zase nemám jistotu v tom, zdali to, o čem jsem si jist… Číst vice »

1 2 3 7