kangaroo

Proč žijí klokani jen v Austrálii?

Jakob Haver Celosvětová potopa 23 Komentářů

Brian Thomas, M.S. *)

Z www.icr.org přeložil Jakob Haver – 04/2018.

V Austrálii, Nové Guinei a v malé míře také v Jižní Americe žije kolem tuctu základních druhů vačnatců. Jak se do těchto izolovaných míst dostali? Evolucionisté trvají na tom, že se tam vyvinuli – jenže určité zkameněliny naznačují jinou odpověď.

Vačnatci zahrnují dobře známé klokany a koaly, plus méně známé betongy a vakokrty. Místo toho, aby se vyvíjeli v děloze, jejich mláďata rostou v matčině speciálním vaku. Jaké důkazy přesvědčily vědce o tom, že vačnatci se vyvíjeli po miliony let z jediného předka v Austrálii nebo na Nové Guineji?

vacice

Didelphis marsupialis – vačice. Klikněte pro zvětšení (obr. wikipedie)

Ať už je odpověď jakákoli, nejsou to jen fosilie, co ukazuje na pravý opak tohoto evolučního příběhu. Nejníže uložené a nejstarší fosilie vačnatců, nalezené v útvarech křídových hornin, „jsou výhradně z Eurasie a Severní Ameriky.“1 Pokud se australští vačnatci vyvinuli v Austrálii, tak proč byli jejich údajní předchůdci pohřbeni na opačné (severní) polokouli? „Nejstarší“ fosilie vačnatce, který se nápadně podobá vačici, pochází z Číny.2 V přehledu z roku 2003 se přiznává: „Tento zeměpisný přechod zůstává nevysvětlen.“1

Ještě horší pro tuto báchorku je skutečnost, že v australských křídových útvarech se vyskytují fosilie placentálních savců. Austrálie dlouhodobě udržuje svou populaci několika málo placentálních vačnatců. Ale podle umístění zkamenělin by se vačnatci měli vyvinout daleko od Austrálie a placentální formy by se měly vyvinout v Austrálii – což je opakem evolučního příběhu.

„Pokud se australští vačnatci vyvinuli v Austrálii, tak proč byli jejich údajní předchůdci pohřbeni na opačné (severní) polokouli?“

Celkově fosilie nevykazují žádné důkazy pro evoluci vačnatců. Vidíme plně utvořené vačnatce nebo plně utvořené placentální savce. Vzhledem k tomu, že se tyto fosilie vačnatců objevují pouze na místech, kde vačnatci dnes nežijí, museli se tedy stěhovat. Ale kam a kdy?

Ani kreacionistický vědec ani vědec věřící v evoluci u toho nebyl, aby mohl pozorovat a zaznamenávat, kdy se vačnatci dostali ve skutečnosti do Austrálie, takže každý z nich musí navrhnout a otestovat svůj scénář. Někteří říkají, že vačnatci z období křídy vyhynuli společně s dinosaury, aby se pak znovu vyvinuli v Austrálii a byli tam nahrazeni přesně stejnými kopiemi o milióny let později! Je to jako kdyby se vačice jednou vyvinula a potom zanikla, a později by se díky dovednosti přírodních sil vyvinula podruhé, prakticky jako kopie původního stvoření. Velmi nápadité, ale ne zrovna vědecké. Naštěstí Bibli nakloněný scénář počítá s fosiliemi, aniž by se musel uchylovat k nějakému příběhu duplicitního vývoje.

To první je, že vačnatci zahynuli v křídových usazeninách během Noemovy Potopy. Ti museli žít v předpotopních oblastech, které byly později událostmi v souvislosti s Potopou rozděleny na severní Ameriku, Evropu a Asii.3 Biblický záznam očitých svědků Potopy čtenáře ujišťuje, že do Noemovy archy vstoupil vždy pár od každého druhu zvířete žijícího na zemi a létajícího ve vzduchu.4 To zahrnovalo klokany, koaly, vakovlky a terizinosaury (největší známý teropod, pozn. překl.).

„Klokani a koaly se v Austrálii nevyvinuli. Oni se nevyvinuli vůbec. Bůh je stvořil jako vačnatce od samého počátku.“

Potopa vyvolala dobu ledovou, která trvala několik staletí.5 V té době byla hladina moře o více než 100 m nižší, než je dnes.6 Nižší mořská hladina poskytla mezi mnoha dnešními ostrovy pozemní překlenutí.7 Zvířata a lidé mohli chodit doslova od pohoří Ararat po Novou Guineu. Někteří se mohli přepravit na různých troskách po bouřích nebo přeplavat do Austrálie z ostrovů, jako je Nová Guinea.8 Pokud vačnatci dorazili v době, kdy ledy na světě byly nejsilnější a hladina moře byla nejnižší, pak tání ledu ke konci doby ledové zvýšilo hladinu moře natolik, že byli odříznuti od starých propojení mezi pozemními vrchovinami, ze kterých se staly ostrovy.9

Klokani a koaly se v Austrálii nevyvinuli. Oni se nevyvinuli vůbec. Bůh je stvořil jako vačnatce od samého počátku. Mnoho z nich zahynulo společně s dinosaury a dalšími tvory během Potopy. Ti, kteří Potopu na arše přežili, měli potomky, kteří se mohli přistěhovat před množstvím placentálních savců. Pravděpodobně se dostali do Austrálie ještě předtím, než stoupající hladina moře placentálním savcům prakticky uzavřela cestu k protinožcům. Toto řešení je v souladu jak se zkamenělinami, tak i s Písmem.

Odkazy

  1. Cifelli, R. L. and B. M. Davis. 2003. Marsupial Origins. Science. 302 (5652): 1899-1900.
  2. Luo, Z.-X. et al. 2003. An Early Cretaceous Tribosphenic Mammal and Metatherian Evolution. Science. 302 (5652): 1934-1940.
  3. Clarey, T. 2013. Hot Mantle Initiated Ocean and Flood Beginnings. Acts & Facts. 42 (8): 15.
  4. “[Genesis 10:1] is the fourth toledoth of the book of Genesis (previously noted at Genesis 2:4; 5:1; and 6:9), presumably marking the signatures of Shem, Ham and Japheth after completing their narrative of the Flood and the immediate post-Flood years.” Morris, H. 2012. The Henry Morris Study Bible. Green Forest, AR: Master Books, 45.
  5. Hebert, J. 2013. Was There an Ice Age? Acts & Facts. 42 (12): 20.
  6. Gomitz, V. Sea Level Rise, After the Ice Melted and Today. Science Briefs. NASA GISS. Posted on giss.nasa.gov January 2007, accessed November 18, 2016.
  7. Clarey, T. 2016. The Ice Age and the Scattering of Nations. Acts & Facts. 45 (8): 9.
  8. Even evolutionists have long invoked migration on floating debris mats to explain animal transportation to islands. Similar plant kinds on different continents, flourishing right where ocean currents would have carried them, support rafting.
  9. Possibly, placentals out-competed marsupials for resources, so marsupials kept migrating to habitats with less competition.

*) Brian Thomas je autorem vědeckých publikací v ICR (Institute for Creation Research)

23
Komentujte

Please Přihlásit to comment
21 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
filoušFotonpavelkabrtadminJiří Zelinka Recent comment authors
  Subscribe  
Upozornit na
Jiří Zelinka
Jiří Zelinka

filouš

Tento článek je zařazen do kategorie celosvětová potopa proto, že o Potopě mluví – vysvětluje na příkladu klokanů, že nebýt Potopy, neděly by se takové změny na Zemi a klokani by nejspíš byli rozšířeni všude.

filouš
filouš

Proč je tento článek zařazen do kategorie celosvětová potopa?

Foton
Foton

nrm

ani Vy jste nebyl u toho když Noe nakládal do Archy zvířata

Ja nie. Ale iní očití svedkovia boli.

nrm
nrm

nrm: Nepřekvapivě nebyl. Nedoporučuji ale diskuzi vést tímto směrem, neboť ani Vy jste nebyl u toho když Noe nakládal do Archy zvířata a to bychom se nikam nedostali.

Foton
Foton

nrm

Protože poslední doba ledová skončila zhruba kolem 9 600 let př. n. l.

Bol ste pri tom ?

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – nrm.

a po dvou dnech diskuze zeptá Proč? Měla tehdy být? 🙂

– ono to je hlavně v klidu. ……

nrm
nrm

jhk – vlasta: Ono se to pod článkem s textem Potopa vyvolala dobu ledovou, která trvala několik staletí. V té době byla hladina moře o více než 100 m nižší, než je dnes. Nižší mořská hladina poskytla mezi mnoha dnešními ostrovy pozemní překlenutí. Zvířata a lidé mohli chodit doslova od pohoří Ararat po Novou Guineu. a po dvou dnech diskuze zeptá Proč? Měla tehdy být? 🙂

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – nrm.

Byla na Zemi doba ledová a s tím související významný pokles celosvětové hladiny oceánů v roce 2204 př. n. l. (povolená odchylka 100 let) ? Odpovězte ano nebo ne nebo nevím. – nevím. Proč? Měla tehdy být?

pavelkabrt

Tady ale končí všechna legrace: vždyť víme, že ty báby v autobuse jely střílet klokany na Sibiř a tudíž nemohly mít ani ponětí o nějaké době ledové. Asi to nahlásím Adminovi. PK

admin
admin

pavelkabrt
doba ledová začala 30. února 2204 př.n.l., v 15:45 – Je tu někdo, kdo s tím nesouhlasí?

Prosím prosím, dovolil bych si jen malou technickou poznámku – tuhle povídaly báby v autobuse, že to nebylo v 15:45, ALE UŽ VE 14:45 – tehdy se totiž zaváděl letní čas už od 15. února, takže to muselo být defacto i de jure ve 14:45 hod. astronomického času (plus – mínus 100 let).

pavelkabrt

nmr
Byla na Zemi doba ledová a s tím související významný pokles celosvětové hladiny oceánů v roce 2204 př. n. l. (povolená odchylka 100 let) ? Odpovězte ano nebo ne nebo nevím.
Nebyl jsem tázán, ale odpovídám. Ano, doba ledová začala 30. února 2204 př.n.l., v 15:45, jak zjistilo ideologické oddělení evoluční geologie zkoumáním sněhu a ledu z té doby. Je tu někdo, kdo s tím nesouhlasí? Uveďte důkazy, že tomu tak není! Neuvedete-li důkazy, je to devátý nanicovatý příspěvek. PK

nrm
nrm

jhk – vlasta: To už je tady sedmý nanicovatý příspěvek 🙂 Zkusíme to tedy znovu a pomalu: Byla na Zemi doba ledová a s tím související významný pokles celosvětové hladiny oceánů v roce 2204 př. n. l. (povolená odchylka 100 let) ? Odpovězte ano nebo ne nebo nevím.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – nrm.

že jsem ťal do živého

– nevím, kam kdo zde ťal, zde se může člověk ohánět všeličíms. Když to má nějakou váhu, pak se samozřejmě na to téma rozvine větší diskuze – pokud to tedy stojí za to. Pokud ne – pak se přejde k něčemu jinému. Tedy takto aspoň z mé strany.

nrm
nrm

Jiří Zelinka a kolektiv: Odpověď nebo nějaký zásadní protiargument jsem se nedozvěděl, pouze útoky na mou osobu. Ale nikoho kvůli tomu neodsuzuji, přičítám to nervozitě že jsem ťal do živého 🙂

jhk - vlasta
jhk - vlasta

RE: – Pavel Kábrt. Jak asi moc si ty „jisté vědecké“ údaje ověřoval, kolik práce si s tím asi dal? – já myslím, že právě v této době existuje spousty lidí, kteří věří jistým vědcům, že to zjistili správně. Tzn. – věří tomu, co tito vědci říkají, protože se jim to hodí do jejich světonázoru – že pakliže věda, pak miliardy let – a tudíž je možný onen „vývoj“. A pokud dojde k problému, že něco není jisté – odkáže se onen člověk na „jistě správná“ zjištění z jiného oboru.… Číst vice »

pavelkabrt

U pana nmr je pozoruhodná jeho víra v jakési nespecifikované evolucionistické údaje (jak víme, hodně rozporuplné) a pevná víra, že Bible se tudíž MUSÍ mýlit. Obdivuji tu víru. Určitě by to nazval „vědeckým poznáním“. Jak asi moc si ty „jisté vědecké“ údaje ověřoval, kolik práce si s tím asi dal? PK

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Ano, rozumím, respektuji to a omlouvám se…

– z mé strany v pořádku. Souhlasím s Adminem, že není vůbec třeba se dostat v konfrontaci k těm způsobům, které by snad mohl někdo použít s poukázáním – hele, taky nemaj argumenty, proto napadaj druhý…… ajiné. To se přeci musíme učit všichni, že my jsme také závislí na faktech, a možná ještě více než evolucionisté. Na faktech bychom se však potom měli všichni již ale shodnout. Myslím, že to je důležité.

Jiří Zelinka
Jiří Zelinka

Admin
Ano, rozumím, respektuji to a omlouvám se…

admin
admin

Re: Jiří Zelinka
Píšete: Chytráky jako jsi ty miluju – u nich je totiž jistota, že budou vždycky mít plno blbých keců, aniž by je jakkoliv smysluplně podložili.

Jiří, beze zbytku chápu vaše rozhořčení, ale pojďme se teď domluvit na tom, že tady se v rámci možností a pokud možno zdržíme konfrontačního tónu diskuse, protože všichni dobře víme, v co se to může velmi rychle zvrtnout, a to nechceme nikdo z nás. Děkuji, že mi rozumíte 🙂

Jiří Zelinka
Jiří Zelinka

nrm
v té době ani nikdy potom žádná doba ledová nebyla

… ty ses teda fakt povedl 😀 Chytráky jako jsi ty miluju – u nich je totiž jistota, že budou vždycky mít plno blbých keců, aniž by je jakkoliv smysluplně podložili. Tak jen tak dál, někoho z nás třeba o svých blábolech přesvědčíš, to je přece tvůj cíl tady, ne? 😀

nrm
nrm

Potopa světa byla roku 1556 židovského kalendáře, tedy 2204 př. n. l. a v té době ani nikdy potom žádná doba ledová nebyla, teorie o přechodu zvířat do Austrálie suchou nohou tak není pravdivá.

Protože poslední doba ledová skončila zhruba kolem 9 600 let př. n. l., existují jen dvě možnosti:
1) Přiznat že v Bibli se nepíše pravda a čelit problému chybějících mnoho tisíc let v biblických textech.
2) Suchozemská zvířata byla po potopě dopravena do Austrálie neznámým dopravním prostředkem.

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Je ale jedna zmínka v Bibli – která naznačuje, že za určitých dnů – a to za dnů Heberovi také narodili se dva synové; jméno jednoho Peleg, proto že za dnů jeho rozdělena byla země, a jméno bratra jeho Jektan. – došlo k rozdělení země /osobně to chápu jako rozdělení onoho prakontinentu, který by ovšem nějakým „záhadným“ způsobem musel přečkat potopu, připouštím, že to je trochu složitý názor. – ovšem je tu problém s ekumenkou, protože tam je psáno, že země byla rozčleněna – což by bylo spíše možno chápat… Číst vice »

jhk - vlasta
jhk - vlasta

Biblický záznam očitých svědků Potopy čtenáře ujišťuje, že do Noemovy archy vstoupil vždy pár od každého druhu zvířete žijícího na zemi a létajícího ve vzduchu.4 To zahrnovalo klokany, koaly, vakovlky a terizinosaury (největší známý teropod, pozn. překl.). – s tím prvním zvýrazněným naprosto souhlasím a nemám proti tomu vůbec nic. Skutečně to takto z Bible jasně plyne. – s tím druhým ale souhlasit tak, jak to je zde řečeno – nemohu. Mohu to akorát předokládat, ale jistotu žádnou nemám. Biblický záznam toto nikterak neupřesňuje, jestli tam byli např. lvi, vlci,… Číst vice »