Zkameněliny se podobají svým živým příbuzným

pavelkabrt Ostatní, různé Napsat komentář

(Z www.icr.org přeložil Pavel Kábrt – 1/2015. Vyšlo na stránkách ICR 8. ledna 2015.)

Každým rokem objeví několik šťastných paleontologů zkameněliny, které se velmi věrně podobají živým tvorům, a rok 2014 nebyl žádnou výjimkou. Ve skutečnosti to byl vlajkový rok pro nálezy moderně vypadajících zkamenělin, o kterých materialističtí vědci věří, že pocházejí z velmi starých hornin. Zde je několik pozoruhodných příkladů.

V březnu vědci přinesli zprávu o zkamenělých rostlinných chromosomech – DNA kapradiny byla uvnitř nádherně zachovalých buněk.1 Materialističtí vědci očekávali, po údajných 180 miliónech let, že evoluce nějak ovlivnila počet, délky nebo uspořádanosti těchto rostlinných chromosomů, ale vědecký tým nenašel žádný rozdíl mezi zkamenělými chromosomy a těmi, které máme dnes v živé podezřeni královské [kapradina rostoucí v lesních močálech – pozn. PK] Jinými slovy, nenašli ani náznak evoluce – pokud to není přímo senzační, pak je to přinejmenším udivující zjištění.2

Stenopodideans vypadají většinou jako krevety, kromě toho, že mají velké třetí končetiny namísto přerostlých prvních končetin, jako je tomu u moderních krevet. Tento znak pomohl vědeckému týmu, který zkameněliny stenopodideans tento rok popsal, v jejich identifikaci.3 Zkameněliny nevykazovaly žádný důkaz nějakých celkově se vyvíjejících částí těla, které by ukazovaly na přeměnu z jednoho druhu tvora v jiný druh.

Další vědci našli stenopodideans v horninových formacích jury, jenže tento nález okamžitě nafoukl běžnou časovou hranici těchto nádherně stabilních tvorů až na 360 miliónů let. Opravdu evoluce po takto dlouhou dobu dokázala provést tak málo změn na těchto jedinečných tvorech?4

A další členovec prolomil evoluční povídačky o konstantní změně tím, že si zůstal stejný po 52 miliónů údajných let. Stejně jako jeho zkamenělí bratranci, i moderní mravenec má celou plejádu zvláštních znaků, včetně jemných, hrotům podobných výrůstků, kterými celý život nepozorovatelně uvnitř mravenčí kolonie ohledává svoje okolí.5

Veverky jsou pro většinu lidí mnohem známější tvorové než výstřední členovci, a tento rok výzkumníci popsali v horninách Číny, známých nálezy dinosaurů, tvora velmi podobného veverce.6 Tyto udivující zkameněliny se tak přiřazují ke stále se rozšiřujícímu seznamu moderních savčích forem nalezených ve stejných vrstvách jako dinosauří zkameněliny, včetně tasmánských čertů [dravý vačnatec, ďábel medvědovitý – pozn. PK], tan, bobrů a svišťů. Byly veverky veverkami od samého počátku? Zkameněliny říkají „ano.“7

Další dva objevy roku 2014 udivily ty, kteří se zajímají o vzrůstající počet tvorů, které Charles Darwin nazýval „živé zkameněliny,“ včetně těch, které budou zřejmě lámat i časové rekordy. Vědci, kteří zkoumají zkameněliny červů z mořského dna z ruských vrtů, našli jemné tkáně přesně shodné s tkáněmi dnešních vláknonožců.8 Pokud by tyto zkameněliny byly staré jen několik tisíc let, nebyl by to žádný šok, ale přisoudit jim 550 miliónů let? To otřásá jakoukoliv důvěryhodností.9

V našem posledním příkladu našli biologové tvory podobné houbě, kteří žijí na mořském dně u jižních břehů Austrálie a zjistili, že se podobají zkamenělým tělesným formám z ediakarských hornin, kterým je přisuzováno stáří 550 miliónů let.10 Když jsme přinesli zprávu o tomto nálezu, ptali jsme se: „Jak vysvětlí materialističtí biologové, že evoluce se těchto tvorů ani nedotkla po tu ohromnou dobu 550 miliónů let?“11

Ani nejmenší stopy evoluce, kterou Darwinisté očekávali v těchto nových nálezech, nebyly nalezeny v tomto rozšířeném seznamu živých zkamenělin. Místo toho každý takový nález jen potvrzuje biblický záznam o tom, že to byl Bůh, kdo stvořil všechny tvory, aby se rozmnožovali podle svého druhu od nám ne příliš vzdálené doby stvoření.

1. Vědecký tým uvádí zvápenatění coby prostředek konzervace, pravděpodobně ve spojitosti s vodou bohatou na minerály. Bomfleur, B., S. McLaughlin, and V. Vajda. 2014. Fossilized Nuclei and Chromosomes Reveal 180 Million Years of Genomic Stasis in Royal Ferns. Science. 343 (6177): 1376-1377.
2. Thomas, B. Fossil Plant Chromosomes Look Modern. Creation Science Update. Posted on icr.org April 16, 2014, accessed December 29, 2014.
3. Jones, W. T. et al. 2014. The first Paleozoic stenopodidean from the Huntley Mountain Formation (Devonian-Carboniferous) north-central Pennsylvania. Journal of Paleontology. 88 (6): 1251-1256.
4. Thomas, B. Ghost Lineage Spawns Evolution Ghost Story. Creation Science Update. Posted on icr.org December 4, 2014, accessed December 29, 2014.
5. Thomas, B. Amazing Ant Beetle Same Today as Yesterday. Creation Science Update. Posted on icr.org December 18, 2014, accessed December 29, 2014.
6. Bi, S. et al. 2014. Three new Jurassic euharamiyidan species reinforce early divergence of mammals. Nature. 514 (7524): 579-584.
7. Thomas, B. Jurassic Squirrels? Creation Science Update. Posted on icr.org October 3, 2014, accessed December 29, 2014.
8. Moczydlowska, M., F. Westall, and F. Foucher. 2014. Microstructure and Biogeochemistry of the Organically Preserved Ediacaran Metazoan Sabellidites. Journal of Paleontology. 88 (2): 224-239.
9. Thomas, B. Wonder Worm. Creation Science Update. Posted on icr.org April 23, 2014, accessed December 29, 2014.
10. Just, J., R. M. Kristensen, and J. Olesen. 2014. Dendrogramma, New Genus, with Two New Non-Bilaterian Species from the Marine Bathyal of Southeastern Australia (Animalia, Metazoa incertae sedis) – with Similarities to Some Medusoids from the Precambrian Ediacara. PLoS ONE. 9 (9): e102976.
11. Thomas, B. 550 Million Years of Non-Evolution? Creation Science Update. Posted on icr.org December 8, 2014, accessed December 29, 2014.

Komentujte