Nejlepší kreační novinky roku 2013: Astronomie

pavelkabrt Vesmír, astronomie Napsat komentář

(Z http://www.icr.org/article/7861/ přeložil Pavel Kábrt – 12/2013. Vyšlo na stránkách ICR 18. prosince 2013.)

Tento rok věda opět dala na frak populární představě, že se vesmír udělal sám od sebe za miliardy let. Astronomické objevy roku 2013 potvrzují stvoření – od Měsíce až po nejvzdálenější galaxie.

Kdyby byl Měsíc vytvořen před více jak čtyřmi miliardami let nějakou kolosální srážkou, jak světáci tvrdí, pak by byl suchý jak poušť. Obrovský náraz by roztavil všechny minerály a vodu z magmatu by vyvrhl pryč. Jenže tento rok vědci hlásili, že našli vodu v minerálech některých měsíčních hornin. A tak padá nejen ta povídačka o roztaveném Měsíci, ale navíc to podporuje zprávu Písma, že Měsíc byl stvořen nedávno a z vody. (1)

Nedávný původ Měsíce, který byl inteligentně naplánován, podporuje také jeho magnetické pole. Zaprvé, Měsíc má dosud slabé magnetické pole, přestože teorie o magnetickém poli Měsíce mu dávají trvání tak asi 10.000 let. A navíc měsíční horniny vykazují, že v minulosti bylo magnetické pole Měsíce o moc silnější při jeho vzniku. Tyto věci podporují názor, že Bůh vytvořil Měsíc nedávno a od doby stvoření jeho magnetické pole trvale klesá. (2)

Ison byla nazvána kometou století a mnozí doufali, že to bude velkolepá podívaná, až v prosinci 2013 proletí kolem nás. Jenže „většinou se všichni shodli na tom, že ISON byla zničena“, když se dostala do příliš velké blízkosti slunečního žáru, podle prosincové zprávy NASA. (3) Jak profesionální, tak amatérští astronomové hledali její zbytky, které mrtvá kometa mohla za sebou zanechat. Krátký život komety Ison byl měl četným jejím fanouškům připomenout, že by vlastně neměla vůbec existovat, pokud vznikla před miliardami let – tak jak to bylo také vysvětleno v článku ICR ze začátku tohoto roku. (4)

Článek z časopisu Nature z roku 2013 popisuje několik tajemství planety Saturn, a Jake Hebert z ICR vysvětlil, jak jsou všechna tato tajemství vyřešena pomocí biblického stvoření. (5) Např. to, že planetární prstence vypadají jasně a mladě, protože mladé jsou. Kdyby saturnův měsíc Enceladus byl starší než jen pouhých několik tisíc let, nemohl by už disponovat materiálem a energií k produkci stále aktivních gejzírů. Navíc na Saturnově měsíci Titanu sluneční světlo ničí metan konstantní rychlostí, ale v jeho atmosféře víří stále mnoho tohoto plynu. To dává smysl jen tehdy, pokud je mladý jen pár tisíc let.

A jak tak v roce 2013 astronomové nahlíželi hluboko do vesmírného prostoru, našli spojitost mezi galaxiemi, které jsou rozloženy v prostoru mnohem dál, než podpůrné kosmologické teorie Velkého třesku dovolují. (6) Ta obrovitost této struktury by měla pozorovatelům připomenout, že „tak, jak jsou nebesa vyšší než Země, tak jsou moje cesty vyšší než vaše cesty a moje myšlení než vaše myšlení.“ (7) On totiž Bůh stvořil právě ty galaxie, které jsou velmi daleko, vysoce „rozvinuté“, vybavené klastry plně zformovaných hvězd s proporcemi prvků, které by tak daleko neměly existovat, kdyby platilo, že je to jen dílo přírody. /8/

Běžná lidská moudrost trvá na tom, že samy přírodní zákony nějak vytvořily planety, hvězdy a galaxie, za miliardy let; ale biblické stvoření a objevy astronomů v roce 2013 dosvědčují obdivuhodný původ toho všeho jen před tisíciletími.

1. Thomas, B. Water in Rocks May Support Moon’s Bible Origins. Creation Science Update. Posted on icr.org September 25, 2013, accessed December 9, 2013.
2. Thomas, B. The Moon’s Latest Magnetic Mysteries. Creation Science Update. Posted on icr.org June 7, 2013, accessed December 9, 2013.
3. NASA Begins Search For What Is Left Of Comet ISON. NASA News. Posted on nasa.gov December 4, 2013, accessed December 9, 2013.
4. Thomas, B. Ison—The Comet of the Century. Creation Science Update. Posted on icr.org June 28, 2013, accessed December 9, 2013.
5. Hebert, J. Youthful Solar System Bodies Puzzle Evolutionary Scientists. Creation Science Update. Posted on icr.org February 13, 2013, accessed December 9, 2013.
6. Thomas, B. Massive Quasar Cluster Refutes Core Cosmology Principle. Creation Science Update. Posted on icr.org January 18, 2013, accessed December 9, 2013.
7. Isaiah 55:9.
8. Thomas, B. Secrets from the Most Distant Galaxy. Creation Science Update. Posted on icr.org November 18, 2013, accessed December 9, 2013.

Příloha Velikost