kometa-gerasimenko

Ke stvoření došlo nedávno

pavelkabrtStáří Země a vesmíru Napsat komentář

(Z www.icr.org přeložil Pavel Kábrt – 1/2015. Článek vyšel na stránkách ICR 15. ledna 2015)

Nejméně půl tuctu fascinujících pozorování potvrdilo v roce 2014 fakt nedávného stvoření našeho světa a vesmíru. Například se výzkumníci podívali zblízka na Saturnův měsíc Enceladus a zjistili, že tam je víc jak jeden gejzír chrlící zledovatělý materiál do prostoru – je tam 101 aktivních gejzírů.1 Jak by mohl mít tento malinký měsíc stále ještě dostatek vnitřní energie, aby mohl vyvrhovat tyto zledovatělé gejzíry po miliardy let?

Nejpozoruhodnějším ze všech úspěchů nejen uvnitř vědy nastal, když Evropská kosmická agentura uskutečnila úspěšné přistání své sondy na kometě 67P/Churyumov-Gerasimenko. Poté sonda Rosetta detekovala výrony materiálu vystupující z ohromného prostoru na skalním povrchu.2 Otázka, jak tu pořád ještě může být tento materiál, natož dostatek energie, která ten materiál vyvrhuje, je zcela neřešitelná pro ty, kteří věří, že komety vznikly před miliardami let.

Stejné tajemství kolem komet se rozšířilo daleko za naši sluneční soustavu, když astronomové podrobně prozkoumali soustavu vzdálené hvězdy a objevili 493 stále ještě obíhajících komet.3 Pokud bychom pozorovali, jak se tyto vzdálené komety postupně rozpadají na prach jen už po samotném počátku svého obíhání před tisíciletími, dávalo by to smysl, ale neměly by tyto vzdálené komety být po miliónech let už totálně odpařené?

Vrátíme-li se blíž k domovu, novinové titulky se soustřeďovaly na zvýšenou produkci ropy z břidlicových ložisek Spojených států. Diskuze přinesly na světlo několik tajemství, která jsou spojena s těmito obrovskými zásobárnami břidlice a ropy a dalších organických molekul, které tam jsou uloženy. Zaprvé, jak se mohlo stát, že tak mnoho organizmů bylo zachyceno v sedimentech dřív, než se rozložily? Zadruhé, jak to, že se všechna tato ropa už dávno nedostala na povrch a nebyla strávena bakteriemi, pokud je tedy skutečně stará milióny let?4

Poté, co skupina vědců popsala detaily způsobu, jak se vytvoří ropa za pouhou hodinu, se ukazuje, že ropa nevzniká dostatečně pomalým tempem – nebo se nerozkládá dost pomalu – aby to odpovídalo časovému rozpětí miliónů let.5

Můžeme-li pozorovatelné rychlosti vzniku ropy a jejího rozkladu chápat jako údaje, pak k těmto procesům dochází relativně rychle. Biblické stvoření poskytuje podklad k řešení těchto záhad: voda, která pokryla svět, pohřbila organizmy velmi rychle a jen před tisíciletími v Noemově potopě.

Také v zemských sedimentárních vrstvách stále nalézáme zkameněliny s měkkými, původními organickými složkami. Celá ta představa, že všechny zkameněliny sestávají jen ze ztvrdlých minerálů, dostala pořádné údery i na základě objevů měkkých tkání v roce 2014. Asi nejvíce šokující odhalení přišlo, když byl nalezen na mořském dně červ z ediakarských hornich hluboko pod povrchem Sibiře.6 Koho by jen ve snu napadlo, že bude nalezena původní, nemineralizovaná červí rourka a tkáňová vláknina v horninách, kterým se přisuzuje půl miliardy let? Zkameněliny, jako jsou tyto, musí být mnohem mladší než se tvrdí.

Další šokující potvrzení nedávného stvoření se objevilo z výzkumů prováděných v Institutu pro výzkum stvoření. Dr. Nathaniel Jeanson analyzoval rozdíly v sekvencích mitochondriální DNA u jednotlivců ze čtyř stvořených druhů: člověka, octomilky, hlístice a dafnie (hrotnatka). Nejprve odhadl počet rozdílů v DNA, které by měly nastat za předpokladu, že těmto živočichům dáme čas, za který se údajně vyvinuli, na základě měření laboratorních mutačních rychlostí u mitochondriální DNA každého druhu. Pak odhadl počet rozdílů v DNA, které by nastaly po pouhých 10 000 letech. Ve všech čtyřech případech zjistil, že skutečný počet rozdílů v DNA mezi jednotlivci každého tohoto druhu se od evolučního předpokladu lišil v řádech, ale zcela odpovídal počtu rozdílů předpokládaného pro nedávné stvoření.7

A tak vidíme, že jak z velkých dálek, tak až do útrob našeho těla, tyto objevy velmi silně potvrzují biblický rámec mladého stvoření.

1. Thomas, B. Solar System Geysers—Each a Fountain of Youth. Creation Science Update. Posted on icr.org August 8, 2014, accessed December 31, 2014.
  2. Thomas, B. European Spacecraft’s Comet Close-up a World First. Creation Science Update. Posted on icr.org August 13, 2014, accessed December 31, 2014.
  3. Thomas, B. Exocomets: Evidence of Recent Creation. Creation Science Update. Posted on icr.org November 7, 2014, accessed December 31, 2014.
  4. Thomas, B. Shale Oil Boom Begs Explanation. Creation Science Update. Posted on icr.org April 2, 2014, accessed December 31, 2014.
  5. Thomas, B. One-Hour Oil Production? Creation Science Update. Posted on icr.org January 13, 2014, accessed December 31, 2014.
  6. Thomas, B. Still Soft after Half a Billion Years? Creation Science Update. Posted on icr.org May 5, 2014, accessed December 31, 2014.
  7. Jeanson, N.T. 2014. New Genetic-Clock Research Challenges Millions of Years. Acts & Facts. 43 (4): 5-8.
Subscribe