Ateisté jsou okrajovou sektou na světě

pavelkabrt Fakta pro stvoření 0 Koment.

Frank Tipler,
profesor matematiky a fyziky na Tulane University, New Orleans, USA:

Když jsem začínal svoji kariéru kosmologa před nějakými dvaceti roky, byl jsem přesvědčeným ateistou. Ani ve svých nejdivočejších snech jsem si nedokázal představit, že jednoho dne napíšu knihu, která bude tvrdit, že ústřední učení židovsko-křesťanské teologie je naprostá pravda, vyplývající ze zákonů fyziky, jak jim dnes rozumíme. K těmto závěrům jsem byl přinucen neúprosnou logikou mého vlastního odvětví fyziky.

Richard píše:

Můj syn Tom se teď učil doma do školy o evoluci člověka, chodí do šesté třídy ZŠ..

Co je na tom smutné, není paradoxně ani hlavně to, že se musí učit o evoluci, ale, že jejich učebnice i z hlediska ET (Evoluční Teorie) odrážejí stav poznání tak zhruba před patnácti a více lety, takže si musí drtit do hlavy něco co je už i podle samotné ET úplně jinak.. Vím to velmi dobře, protože se o tuto oblast zajímám a čtu novinky..

Ten problém je způsoben jednak tím, že dnes se informace tak rychle mění, že tiskoviny s tím nemohou držet krok i kdyby chtěly a pak ve školství nejsou na učebnice peníze, takže je samozřejmě snaha, aby když už nějaká učebnice projde schválením odborníků ministerstva školství a když už se vůbec najdou někde peníze na její vytištění, tak aby sloužila co nejvíce let, než se úplně rozpadne.

Text Tomovy učebnice vyšel v roce 1995, takže on se učí 21 let staré informace, což je obzvlášť ve vědě dnes vyloženě pravěk…Např. Neandertálci jsou tam nakresleni jako shrbení artritičtí poloopiččí kreténi..

Navíc i v rámci tak zastaralého poznání jsou děti nuceny se jen mechanicky učit pouhá tvrzení, o nějakém minimálním důkazním materiálu pro ně nemůže být ani řeči, jsou to jen autoratativní závěry, pro přemýšlení o tom není vůbec žádný prostor, jestli Tom nechce dostat kouli, tak se to musí naučit jak papoušek básničku a na ničem jiném nezáleží..

Buď to v takovém žalostném stavu neměli na ZŠ učit děti vůbec, anebo, když už, tak to mělo být na nějaké úrovni a měl být věnován prostor i tomu, aby o tom mohly děti přemýšlet. Takhle je každá nová generace jen mechanicky masírována něčím, co už ani není pravda a čemu ani vlastně moc nerozumí a o čem není ani v rámci školy možno nějak více přemýšlet, protože na to není ani čas ani prostor, musí se jít dál. Na konci roku za to dostanou cukřík v podobě známky, přes prázdniny vše zapomenou a tak šiml spokojeně zařehtá a jede se dál. Tohle, že je vzdělávání a projev člověka rozumného, jehož latinským označením se hned dvakrát za sebou honosíme?

Rozumní učitelé se tak dostávají do zcela schizofrenní situace, protože vím, že musí známkovat děti za něco, co už ani není pravda a vědí, že přitom klasifikace známkování má vliv na jejich budoucnost, takže paradoxně někdo může rupnout za to, že se nenaučil něco, co už ani není pravda, což je naprosto proti Komenského duchu školství – ze školství se stává zkostnatělý rigidní nepružný setrvačný byrokratický stroj, který vůbec v některých ohledech nereflektuje realitu. Jenže pak je vlastně otázka, co je jeho smyslem, není-li to připravovat děti hlavně prakticky pro život.. A bohužel se to zdaleka netýká jen poměrně okrajové výuky evoluce… Štve mě to, protože je to naprostá ztráta času i energie, které by mohl věnovat důležitějším a praktičtějším věcem a je to úplně k ničemu.

Ale tak je tomu i u mnoha zcela zbytečných či zastaralých oblastí v jiných předmětech. Někdy si říkám, jaký mají v době internetu ještě v rámci některých rychle se měnících témat smysl papírové učebnice – a to si za ty nesmysly ještě musíme připlatit.. To je fakt zoufalé. Ale vím, že ten systém nezměním, ale štve mě to.. Zase je to o šetření nákladů – zcela změnit koncepci by stálo hodně peněz a do toho se nikomu nechce, žádná vláda to neprosadí, protože ta chce být především znovu zvolena a tak to bude ještě roky setrvačně přežívat a taky to bude vyhazování peněz, jen méně okatě a jinak. A část zaplatí na spoluúčasti rodiče, tak „vo co de“ …

Tak jsem si zanadával a nic se stejně nestane..

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na